fredag 28. mai 2010

siste dag!

ja, da var dagen kommet hvor Line Krogh og Marit mobergs fantastiske reise var ved veis ende! og trist er det! vi vil ikke hjem, vi vil ha mere paradis og mere reise! Men saann er livet, og naar vi foerst faktisk skal hjem, saa gleder vi oss jo til aa se venner, familie og seff jens igjen! Det er sommer, sol, konfirmation, mye moro og masse jobbing som venter! Naar vi foerst kommer hjem, skal det nok bli godt aa ta fatt paa hverdagslivet igjen! Naa er det bare saa fjernt, og vi savner Puraran, familien der og alle de flotte folka vi moette! det var en veldig trist avskjed! - men vi skal tilbake dit :)

Siden sist har vi ikke gjort saa mye mer, enn aa daltatt i det daglige livet paa puraran! Som jo bestaar av hengekoeyer, yatzy, volleyball, surfing, drikke oel og bade! - og selvfoelgelig spise masse god mat! Masse fersk fisk, friske groennsaker og nyplukka frukt. - og selvfoelgelig fersk kokosnoett! Vi har faatt smakt paa flere av havets deelikatteser (helt fersk oesters og blekksprut grilla paa bal) Vi har vaert med paa fisk og skjellfanging med spyd og dykkebriller :)

Naa er det siste dag her i Bangkok, hvor shopping staar paa programmet! Vi har et par ting paa lista vi skal kjoepe med oss hjem! Ikveld tar vi fly fra bangkok, mellomlander i Istanbul ogsaa lander vi paa gerdermoen kl 11.15 imorgen. Line har blitt lovet velkomst og skyss hjem... Jeg stikker til oslo og blir det noen dager foer jens kommer :) Saa blir det en uke i Trysil med konfirmation!

Takk for oss!
Hilsen fra Line og marit som er litt triste....

fredag 14. mai 2010

Puraran Paradis

For dere som lurer saa er vi altsaa i live, vi lever, og vi lever i beste velgaaende! Det er lenge siden jeg har faatt skrevet paa bloggen! grunnen er rett og slett at vi ikke har hatt tilgang til nett! Vi har vaert paa samme sted i ti dager naa, og vi bare chiller og slapper av i Paradis! Vi er paa en ganske stor oey som heter Qatanduanes, og i en liten "village" Puraran! her bor vi paa en liten strand resort, i en bambus hytte for oss selv! hengekoeye paa verandaen og hav utsikt! Ahh... Det er saa og si ingen turister her og vi er igrunn de eneste! det er verdens soeteste familie som driver resorten. ettersom det naa er sommerferie her, er hele slekta paa besoek. Det er far i huset, og hans aatte barn med unger! Saa det er fullt hus! Men det er kjempetrivlig! vi bruker tiden paa aa slappe av (saa som ligge i hengekoeya, lese boeker, bade, sole oss...) Vi spiller masse spill og volleyball med ungene. - og igaar var vi ute og surfa! det ga mersmak, ogsaa for Line, som aldri har proevd foer! Saa det blir nok en tur utti vannet idag ogsaa! :)
Etter at vi kom hit har vi baade faatt tatt del i valget her i Filippinene, som for foerste ganger elektronisk, det blir spennende aa faa hoere resultatet. Vi har vaert med paa Fiesta, som skjer en gang i aaret! Foerste dagen er det disco, og da mener jeg disco. det skal danses og gutten byr opp jentene til dans! Morro:) dagen etter lager alle i villagen mat, ogsaa besoeker man hverandre. Og vi har faatt vaert med paa familiebursdag!
Vi har blitt saa glade i denne store og deilige familin, og vi foeler vi har blitt en del av den! :) Vi vil ikke reise herfra... -og det skal vi heller ikke! Vi har bestemt oss for aa vaere litt lenger, akkurat hvor mye lenger vet vi ikke helt, da vi i dette oeyeblikk mailer fram og tilbake med kilroy. Men ca 1- 2 uker!
Herlig!! :)
Vi vet ikke helt om vi har raad, men shit au, det er naa vi har muligheten! Saa faar vi heller ta regnskapet naar vi kommer hjem! Det er saa godt aa vaere implsive og spomtane og virkelig foele at vi lever livet!

Idag maatte vi komme oss paa nettet, pga av flybilletten.. Saa da tok rett og slett familien vanen og ble med! Saa vi er paa familietur :)

Vi har til og med begynt aa foelge med paa en Filipinsk tv-serie, hvor de snakker filipinsk! Men ettersom de overspiller ganske saa mye skjoenner vi ganske mye....

Foer vi kom hit, etter det andre innlegget var vi paa et sted som het sorsogon. Der shoppa vi og snorkla med haier! Ja, snorkla med haier! - og for dere som kjenner Line, saa vet dere vhor redd hun er for haier (Lillian kan vel ogsaa kjenne seg igjen paa den...) Det er ikke hvilken som helst hai, neida, det er en hvalhai! Verdens stoerste hai! Men selvfoelgelig ikke farlig. De vi saa var svaere beist paa ca 6 meter! Diiigre! Line var toeff og hadde verdens beste opplevelse! Hun hadde jo trossa sin stoerste frykt! det var kjempegoey! :)

Naa avslutter jeg for denne gang, saa blir det vel forhaapentligvis ikke saa lenge til neste gang!
Ang kort forresten, saa er det litt vanskelig, ettersom det ikke er postkontor her, og vi ikke har sett et eneste postkort! (faktisk!) Men skal se hva vi faar gjort naar vi reiser herfra!

Kos dere paa 16. og 17. Mai! ( vi er litt leie oss for att vi ikke faar vaert med men bare litt!) Haaper dere faar det goey! Hva er planene?

Masse klemmer fra Line og Marit!