Yess! Vi er i Queenstown, en fantastisk fin by i New Z med verdens fineste natur! Sjoe og fjell og fjorder! :)Atmosfaeren er god, og byen er veldig liten og hyggelig! en av de fineste stedene jeg har besoekt paa denne reisen! Vi har vaert her i tre netter! - og vi har vaert med paa masse actionfylte greier! Foerst tok vi gondolbane opp til et lite berg, 400 meter over Queenstown, med fantastisk utsikt! Dette er noe av det flotteste jeg har sett! Vi kjeorte Luge ned, som er gokart i nedover bakke.. naermest! det gikk ganske fort og var veldig goey! :) Etterpaa fikk jens den gode ideen om aa hoppe i strikk (bungyjaump) noe vi hadde planlagt dagen etter.. men han klarete ikke aa vente, saa han tok et lite oppvarmingshopp paa 47 m! det var kick! - tilog med aa se paa var spennende og skummelt! saa gikk ferden videre til booking av morgendagens herligheter! Bungyjump! Vi var veldig nervoese og lurte litt paa hva vi egentlig hadde begitt oss ut paa.. men vi gleda oss! her er litt fakta: hoppet er 143m hoeyt! (og det er ganske hoeyt naar du kikker ned) Du har fritt fall i 8,5 sek!! Hoeyeste bungy i Nz! Det var sykt goey! men ikke saa skummelt som man skulle tro naar du foerst hadde hoppa! da var det bare aa nyyyte! Det vaerste var naar du sto der og venta paa og hoppe! da hoppa hjertet dobbelt saa fort som normalt! Det kan oppsummeres med et ord: SYYYKT! (og GOEY) Baade Mari, Jens og jeg hoppa bungy!
I tillegg til bungy tok vi swingen som rett og slett er en megastor huske! du blir sluppet ned, og har 70 meter fritt fall... foer du begynner aa huske! det var faktisk ennaa morsommere enn bungy! Matilda og Mari gjorde det sammen, og Jens og jeg sammen! det var morro!:) Vi proevde forlengs, baklengs og paa hodet! Det var adrenalinkick det!!!! Det ligger litt bilder paa face, hvis noen ikke har sett men vil se... Detta ga jaggu mersmak!! :)
Ellers har Jens og jeg vaert ute og spilt discgolf i en kjempefin hage her i Queenstown! Vi har kjoept oss discer og vaert ute og spilt tilsammen fire ganger, altsa 4 x 18 huller! Jeg har virkelig faatt smaken paa discgolf og synes det er kjempegoey! man merker jo ogsaa at man blir flinkerenaar man spiller litt, og da er det jo saaklart ennaa goeyere! Jeg har lova Jens og spille en turnering i vaar, saa da maa jeg vel bare trene litt... Det har ihvertfall vaert kjempegoey!! -og vaeret har vaert mye bedre, sol og perfekt varme, folk rundt i parken er hyggelige og blide, og lurer paa hva det er for en merkelig sport vi driver med....
Vi har saavidt bada, men vannet er iskaldt! - og da mener jeg iskaldt! saas elvom vaeret har blitt bedre og vi9 ikke fryser saa er det ingen badeferie vi er paa... men forfriskende er det! - og vi har litt begrenset tiilgang paa dusj, saa vi maa bruke alle muligheter vi har til aa skylle av oss litt!
Med tanke paa bilen, saa nyter vi aa cruise rundt som vi vil, og bare ta hver dag som den kommer!! Vi kan stoppe hvor vi vil og naar vi vil, og det er super deilig frihet aa ha, som gir en helt annen dimensjon paa reisingen i forhold til buss! :) desverre er det ikke lov aa campe hvor du vil, eller ute i naturen.. - og vi som ikke har raad til aa bo paa campingplass maa proeve aa gjemme bort (den lille bilen vaar...) det gaar greit naar vi er langt uti oedemarka (som vi har vaert innimellom..) men her inne i byen er det vaerre! vi ahr faat beskjed om at politiet er ute og patruljerer og camper du faar du bot! - en natt her sto vi parkert ulovlig paa en parkeringsplass, satt i bilen og tok noen oel foer vi skulle ut og var lit nervoese, ettersom vi visste at politiet kjoerte rundt... plutselig roper Hermansen "dukk dukk politi" vi dukker, blaaser ut lysene og hoerer at en bil stopper utenfor... Det var fem nervoese skandinavier med dunkene hjerter som sto paa huk inne i bilen.. det maa ha sett ganske dumt ut.. spesielt med tanke paa at politiet skulle laase et vaskeri, - ogsaa stikke igjen! PUH! da kunne vi puste letta ut! litt flaks skal man ha!! :)
Igaar var vi paa cruise i Milford Sounds! New Z stoerste fjord! det var fint, men vi har liksom sett det foer! Jeg vil nok paasta (uten egentlig aa ha sett det) at det er finere i Norge! Men det er jo uansett koslig aa se fin natur, spise frokost og vaere paaa baat! :) Hoeydeounktet var at vi saa seler. Det var veldig goey, og de er noen merkelige skapninger..
Ellers er det jo Australien Open, og hadde er verdens stoerste Tennis fan, saa vi har funnet oss en stambar som viser tennis paa storskjerm, der har vi sittet 3 av 4 kvelder og sett tennis! Det begynner aa nearme seg finale naa, saa det er spennende! - ogvhis noen skulle lure saa er det altsaa Federer vi heier paa! :)
Jeg har laert veldig mye tennis de siste dagene, og jo mer man kan om det og jo mer man foelger med, jo goeyere blir det:)
Tennis og Discgolf, mine to nye favorittsporter ( i tillegg til dykking og snorkling saaklart... )
Naa er det tre uker til jeg er hjemme!
tirsdag 26. januar 2010
torsdag 21. januar 2010
NEW ZEALAND!
jassaa! dekk sitt aa glor?
Vi har leid bobil for fem pers! trangt, intimt og koslig! :)
Vi cruiser rundt og proever aa oppleve litt av new zealand! har ikke saa god tid, men vi faar med det vi far med!
Foerst kom vi til Auckland! Hanna hadde bursdag, og vi bodde paa et kjempekoslig hostel, eller det var vel mere en kro.. vi hadde en egen liten leilighet med verdens deiligste senger! (og det er luksus!!!) Hanna fikk sang (forferdelig morgensang, som vi avslutta etter et par strofer..) kake, froskost og gave paa senga! Gavekort paa spabehandling! (ja vi snakker liuksus!) Samme dag moette vi jonas, en kompis av jens som har avert i nz noen mnd! Vi dro ut paa en oey utenfor Auckland, hvor vi var et par netter! Vi var paa vinsmaking paa en vingaard:) Ellers har vi bada i poolen, spilt kort, drukket oel, lest boeker og blitt nekta aa kjeope alkohol fordi vi ikke hadde med pass! (ja, vi ser ut som 17- aaringer alle mann, kunne dama bak kassa bekrefte...)Det er veldig strengt her, saa vi har laert!
Etter et par koslige, avslappende og morsomme dager sammen med jonas tok vi flyet ned paa sydoeya, til Christchurch! - og det er her eventyret starter!
Vi moette Matilda fra surfecampen, og naa henger vi som sagt rundt i bobil, alle fem! Det er litt uvant aa kjeore en saa stor bil, den er jo strengt tatt like stor som en minibuss! + at her kjoerer de paa andre siden av veien! Men det har da gaatt bra hittil! :) For noen dager siden campa vi ved havet i haap om aa se pingviner som kommer opp om kvelden.. vi satt inne i bilen (for det er KALDT her..) og spilt kort mens vi proevde aa kikke etter de... men ingen pingviner aa se! Til slutt ga vi opp... - og som ganske normalt saa maa marit ut paa do etter to oel! - men hva er det for en merkelig flokk fugler, tenkte marit og gikk bak bilen for aa prikk prikk prikk... - hun kom tilbake til bilen igjen, fugleflokken var der ennaa, og naa hadde hun faktisk tid til aa tenke litt.. gaar ikke de fulgene litt rart? er de ikke litt store? DET ER JO PINGVINER!!! Jenter, og gutter, det er pingviner her! og slik var historien om jens, hanna, mari, matilda og marit som saa pingviner! de guloeyde pingvinene, ikke stoerre enn en 30 cm, men veldig soete!! :)
Igaar var vi paa en whisky fabrikk! Noen av oss maatte jo selvfoelgelig proevesmake! Jens og Hanna tok seg av den biten, alt fra farge, smak, varighet osv skulle kategoriseres... det ble noen super til alle.. selv om ikke alle syntes det var like godt!! Etterpaa dro vi paa en ostefabrikk.. der kjeopte vi kjempegod ost, til ost kjeks og vin! :) koslig :)
Naa har vi akkurat spist frokost, og planen for dagen er sjokoladefabrikk (hva skjer med fabrikker....!?) og (u)heldigvis er det regn vind og kaldt i dag, men det betyr bare perfekt forhold for albatrossene/hvalrosser vi skal se idag! det blir spennende!
Vaeret her er kjeolig! Det er kaldt, veldig kaldt.. vi har maatte kjeope oss varme klaer.. skulle liksom vaere sommer her, men det ser vi ikke saa mye til.. Faar satse paa at det kommer :) Det er veldig hyggelig og annerledes aa kjeore bil enn aa sitte paa nattbuss eller fly! Vi faar sett masse fin natur! Istarten var det jorder, aakre, sauer og flatt, som aa vaere i Jylland! Naa har vi kommet ut paa kysten, og det kunne likesaagodt vaere i Norge! Veldig fint er det ihvertfall :)
Naa er det bare en mnd til jens og jeg skal hjem igjen.. blandede foelelser.. :)
Sees snart!
Er det noe nytt som skjer i Skandinava?
Naa er jo hele skandinavia paa tur! Mari, Hanna og jeg representerer Norge! Jens representerer Danmark og Matilda representerer Sverige! :)
Vi har leid bobil for fem pers! trangt, intimt og koslig! :)
Vi cruiser rundt og proever aa oppleve litt av new zealand! har ikke saa god tid, men vi faar med det vi far med!
Foerst kom vi til Auckland! Hanna hadde bursdag, og vi bodde paa et kjempekoslig hostel, eller det var vel mere en kro.. vi hadde en egen liten leilighet med verdens deiligste senger! (og det er luksus!!!) Hanna fikk sang (forferdelig morgensang, som vi avslutta etter et par strofer..) kake, froskost og gave paa senga! Gavekort paa spabehandling! (ja vi snakker liuksus!) Samme dag moette vi jonas, en kompis av jens som har avert i nz noen mnd! Vi dro ut paa en oey utenfor Auckland, hvor vi var et par netter! Vi var paa vinsmaking paa en vingaard:) Ellers har vi bada i poolen, spilt kort, drukket oel, lest boeker og blitt nekta aa kjeope alkohol fordi vi ikke hadde med pass! (ja, vi ser ut som 17- aaringer alle mann, kunne dama bak kassa bekrefte...)Det er veldig strengt her, saa vi har laert!
Etter et par koslige, avslappende og morsomme dager sammen med jonas tok vi flyet ned paa sydoeya, til Christchurch! - og det er her eventyret starter!
Vi moette Matilda fra surfecampen, og naa henger vi som sagt rundt i bobil, alle fem! Det er litt uvant aa kjeore en saa stor bil, den er jo strengt tatt like stor som en minibuss! + at her kjoerer de paa andre siden av veien! Men det har da gaatt bra hittil! :) For noen dager siden campa vi ved havet i haap om aa se pingviner som kommer opp om kvelden.. vi satt inne i bilen (for det er KALDT her..) og spilt kort mens vi proevde aa kikke etter de... men ingen pingviner aa se! Til slutt ga vi opp... - og som ganske normalt saa maa marit ut paa do etter to oel! - men hva er det for en merkelig flokk fugler, tenkte marit og gikk bak bilen for aa prikk prikk prikk... - hun kom tilbake til bilen igjen, fugleflokken var der ennaa, og naa hadde hun faktisk tid til aa tenke litt.. gaar ikke de fulgene litt rart? er de ikke litt store? DET ER JO PINGVINER!!! Jenter, og gutter, det er pingviner her! og slik var historien om jens, hanna, mari, matilda og marit som saa pingviner! de guloeyde pingvinene, ikke stoerre enn en 30 cm, men veldig soete!! :)
Igaar var vi paa en whisky fabrikk! Noen av oss maatte jo selvfoelgelig proevesmake! Jens og Hanna tok seg av den biten, alt fra farge, smak, varighet osv skulle kategoriseres... det ble noen super til alle.. selv om ikke alle syntes det var like godt!! Etterpaa dro vi paa en ostefabrikk.. der kjeopte vi kjempegod ost, til ost kjeks og vin! :) koslig :)
Naa har vi akkurat spist frokost, og planen for dagen er sjokoladefabrikk (hva skjer med fabrikker....!?) og (u)heldigvis er det regn vind og kaldt i dag, men det betyr bare perfekt forhold for albatrossene/hvalrosser vi skal se idag! det blir spennende!
Vaeret her er kjeolig! Det er kaldt, veldig kaldt.. vi har maatte kjeope oss varme klaer.. skulle liksom vaere sommer her, men det ser vi ikke saa mye til.. Faar satse paa at det kommer :) Det er veldig hyggelig og annerledes aa kjeore bil enn aa sitte paa nattbuss eller fly! Vi faar sett masse fin natur! Istarten var det jorder, aakre, sauer og flatt, som aa vaere i Jylland! Naa har vi kommet ut paa kysten, og det kunne likesaagodt vaere i Norge! Veldig fint er det ihvertfall :)
Naa er det bare en mnd til jens og jeg skal hjem igjen.. blandede foelelser.. :)
Sees snart!
Er det noe nytt som skjer i Skandinava?
Naa er jo hele skandinavia paa tur! Mari, Hanna og jeg representerer Norge! Jens representerer Danmark og Matilda representerer Sverige! :)
torsdag 14. januar 2010
Farvel Australia
Jepp, da var det siste dagen i Australia, om et doegn er vi i New Zealand! selvom det blir trist aa ta farvel med dette fantastiske kontinentet saa gleder vi oss veldig til aa se og oppleve New Zealand!
Den siste tiden har vi opplevd saa sinnsykt mye og det har gaatt i ett! for aa reke alt maatte vi sette opp en timeplan hvor det ikke var saerlig mye plass til pusterom, og vi har nytt det! men naa skal det bli godt aa ikke ha noen planer... noen har vi jo men.. :)
Etter fraser dro vi til town of 1770/Agnes Water! der var vi i tre netter, paa restitusjonsopphold! relaxing, chilling, avslapping! -ogsaa saa idyllisk som det var der! masse fin natur og skog rundt hostellet, som hadde et kjempehyggelig oppholdsrom med basseng, dart, pool, bordtennis, sofa, tv/dvd, fint kjoekken, grillfasaliteter osv.. Hostellet ligger 2-3 km utenfor sentrum, men hadde free shuttle bus! selve byen er kjempeliten, med et par butikker og en kjempefin strand! det nordligste surfestedet, hvis du kommer lengre nord er det masse hai og brannmaneter. saa det ble en dag paa stranda med surfebrettet og body board! :) Vi bodde ogsaa sammen med noen fra surfecampen og fra fraser turen :)
vi fant en bruktbutikk med mye morro, jeg fant noen kassetter jeg gleder meg til aa hoere paa i bilen min. ikke saa goey aa drasse rundt paa... men naa er det jo heller ikke saa lenge igjen!
det var godt med litt avslapping og ingen stress noen dager, for aa hente oss inn igjen etter det tette programmet :)
Vi har vaert paa seiltur i Whitsunday Islands, Great Barrier Reef! tre dager og to netter paa sjoen, det var veldig goey! Baaten vi var paa var en dykkebaat! saa vi var ute i vannet og baade dykka og snorkla og fikk sett masse spennende fisker og dyr, bl. a skilpadde, nemofisker, rokker osv..
Vi likte crewet paa baaten veldig bra! dykkeinstruktoerene var veldig flinke! til og med jeg som ikke liker meg under vann, og egentlig ikke hadde tenkt aa dykke, synes det var veldig goey og endte opp med fire dykk! "Mammaen" vaar var alltid paa godt humor, og passet godt paa oss. Laget mat, vekne oss om morgenen og hjalp oss med alt vi trenge hjelp til, i tillegg var hun fotograf og tok veldig mange morsomme og bra bilder! - og kapteinen da, styrte skuta med stoedig haand! litt kjekk var'n aa!
Gjengen vi seilte med var hyggelige, men ettersom vi var fem (Luke var ogsaa med!) saa holdt vi oss ganske mye for oss selv! Vi hadde nok med hvaernadre, dykkinga og aa holde oss friske! Vi hadde kjoept inn tonnevis med oel, som vi desverre ikke fikk drukket opp! man var saa slitne etter all dykkinga og vi skulle opp tidlig hver dag! saa det drasser vi med oss videre!! gjett om det er tungt! (JA) vi skal jo fly imorgen, saa det vil si at vi maa drikke opp alt i dag!! vi skal moete tyskerne fra fraser, saa haaper de vil hjelpe oss litt... :) det var litt mye boelger ute paa havet en periode der! Noen av oss ble litt halv daarlige (inkl. meg selv..) men vi hadde kjoept med masse sjoesyke tabletter som vi knaska og aat! saa det gikk bra med alle mann! :) Alt i alt var det en kjempefin opplevelse, baade dykkinga og det aa vaere paa sjoen! Vi er alle sammen storfornoeyde! :)
Vi hadde en halv dag i Airlie Beach som vi brukte paa aa henge ved lagunen (igjen en baeutiful lagune, men deilig varmt vann og gress aa ligge paa..) Vi plaska rundt der hele dagen, foer vi gikk savidt innom og saa hadet til de andre som skulle drikke sammen, mens vi skulle ta nattbussen :(
En hard natt senere var vi kommet til Cairns, hvor det som dagt blir oeldrikking!
Saa imorgen reiser vi til New Zealand! Spennende!!! :)
Det har akkurat gaat opp for meg at jeg har nesten bare n mnd igjen aa reise!! det er helt sjukt!! tida gaar saa sykt fort! jeg har reist i fire mnd, det foeles som to! Det er veldig trist aa tenke paa at jeg skal hjem snart! selvfoelgelig blir det hyggelig aa se alle dere igjen... men jeg skulle gjerne reist noen mnd lenger....
naa er det bare tre uker i new zealand, og nesten to uker i usa igjen... :(
Reising er livet dere!!
Vi nyter virkelig hver dag, selv om det (desverre) blir hverdag dette ogsaa!
Tenker masse paa dere alle der hjemme!
Fortell meg hva som skjer??
Naa skal jeg ta meg en oel, og haape paa at det blir tomt!
Skaal!
Den siste tiden har vi opplevd saa sinnsykt mye og det har gaatt i ett! for aa reke alt maatte vi sette opp en timeplan hvor det ikke var saerlig mye plass til pusterom, og vi har nytt det! men naa skal det bli godt aa ikke ha noen planer... noen har vi jo men.. :)
Etter fraser dro vi til town of 1770/Agnes Water! der var vi i tre netter, paa restitusjonsopphold! relaxing, chilling, avslapping! -ogsaa saa idyllisk som det var der! masse fin natur og skog rundt hostellet, som hadde et kjempehyggelig oppholdsrom med basseng, dart, pool, bordtennis, sofa, tv/dvd, fint kjoekken, grillfasaliteter osv.. Hostellet ligger 2-3 km utenfor sentrum, men hadde free shuttle bus! selve byen er kjempeliten, med et par butikker og en kjempefin strand! det nordligste surfestedet, hvis du kommer lengre nord er det masse hai og brannmaneter. saa det ble en dag paa stranda med surfebrettet og body board! :) Vi bodde ogsaa sammen med noen fra surfecampen og fra fraser turen :)
vi fant en bruktbutikk med mye morro, jeg fant noen kassetter jeg gleder meg til aa hoere paa i bilen min. ikke saa goey aa drasse rundt paa... men naa er det jo heller ikke saa lenge igjen!
det var godt med litt avslapping og ingen stress noen dager, for aa hente oss inn igjen etter det tette programmet :)
Vi har vaert paa seiltur i Whitsunday Islands, Great Barrier Reef! tre dager og to netter paa sjoen, det var veldig goey! Baaten vi var paa var en dykkebaat! saa vi var ute i vannet og baade dykka og snorkla og fikk sett masse spennende fisker og dyr, bl. a skilpadde, nemofisker, rokker osv..
Vi likte crewet paa baaten veldig bra! dykkeinstruktoerene var veldig flinke! til og med jeg som ikke liker meg under vann, og egentlig ikke hadde tenkt aa dykke, synes det var veldig goey og endte opp med fire dykk! "Mammaen" vaar var alltid paa godt humor, og passet godt paa oss. Laget mat, vekne oss om morgenen og hjalp oss med alt vi trenge hjelp til, i tillegg var hun fotograf og tok veldig mange morsomme og bra bilder! - og kapteinen da, styrte skuta med stoedig haand! litt kjekk var'n aa!
Gjengen vi seilte med var hyggelige, men ettersom vi var fem (Luke var ogsaa med!) saa holdt vi oss ganske mye for oss selv! Vi hadde nok med hvaernadre, dykkinga og aa holde oss friske! Vi hadde kjoept inn tonnevis med oel, som vi desverre ikke fikk drukket opp! man var saa slitne etter all dykkinga og vi skulle opp tidlig hver dag! saa det drasser vi med oss videre!! gjett om det er tungt! (JA) vi skal jo fly imorgen, saa det vil si at vi maa drikke opp alt i dag!! vi skal moete tyskerne fra fraser, saa haaper de vil hjelpe oss litt... :) det var litt mye boelger ute paa havet en periode der! Noen av oss ble litt halv daarlige (inkl. meg selv..) men vi hadde kjoept med masse sjoesyke tabletter som vi knaska og aat! saa det gikk bra med alle mann! :) Alt i alt var det en kjempefin opplevelse, baade dykkinga og det aa vaere paa sjoen! Vi er alle sammen storfornoeyde! :)
Vi hadde en halv dag i Airlie Beach som vi brukte paa aa henge ved lagunen (igjen en baeutiful lagune, men deilig varmt vann og gress aa ligge paa..) Vi plaska rundt der hele dagen, foer vi gikk savidt innom og saa hadet til de andre som skulle drikke sammen, mens vi skulle ta nattbussen :(
En hard natt senere var vi kommet til Cairns, hvor det som dagt blir oeldrikking!
Saa imorgen reiser vi til New Zealand! Spennende!!! :)
Det har akkurat gaat opp for meg at jeg har nesten bare n mnd igjen aa reise!! det er helt sjukt!! tida gaar saa sykt fort! jeg har reist i fire mnd, det foeles som to! Det er veldig trist aa tenke paa at jeg skal hjem snart! selvfoelgelig blir det hyggelig aa se alle dere igjen... men jeg skulle gjerne reist noen mnd lenger....
naa er det bare tre uker i new zealand, og nesten to uker i usa igjen... :(
Reising er livet dere!!
Vi nyter virkelig hver dag, selv om det (desverre) blir hverdag dette ogsaa!
Tenker masse paa dere alle der hjemme!
Fortell meg hva som skjer??
Naa skal jeg ta meg en oel, og haape paa at det blir tomt!
Skaal!
lørdag 9. januar 2010
Fraser med mere
Vi har vaert rundt omkring, vi har gjort mye moro, jeg orker ikke skrive saa mye!
Tja, hva har skjedd siden sist! jo, nyttaarsaften var cool, konserten var bra! ogsaa skulle vi jo paa privarfest etterpaa, til noen venner av Lee som Hanna og Mari moette paa forrige tur. Det endte med att bare Hanna og jeg dro, for de andre to gikk og la seg. - og for en fest det var! For det foerste var Lee altfor full, saa han kunne vi ikke snakke med. og festen var en Colombiansk nyttaarsfest med bare colombianere, masse rike colombianrere, mistenkelig rike. de spilte tradisjonell colombiansk folkemusikk!! haha ikke helt vaar type musikk! de var veldig hyggelige, men det var jo ikke helt det vi hadde sett for oss! Vi liker og tro at de var medlemmer av den colombianske mafiaen... haha vi ble der ikke saa lenge, gikk heller paa bensinstasjonen og kjeopte potetgull mens vi lette etter taxi!
Vi reiste fra Melbourne til Rainbow Beach! det var egentlig ikke saa mye annet enn en inngangsby til Fraser, som dere faar hoere mere om siden! selv om det var lite, saa var det veldig koslig der! Hostellet var fint, og stranda var fin! Vi laa litt paa stranda og kokte oss, saann at vi kunne bli litt roede! Vi gikk paa en liten gaatur opp til noen sanddyner, hvor det skulle vaere masse farger (derfor det heter Rainbow baech) men jeg saa ingen fine farger, bare sandfarger. Vi provde aa kjoere bodybard i sanda! morro! - og ettersom det begynte aa sprutregne gikk det ekstrafort! :) - og igjen ettersom det begynte aa regne saa gikk vi hjem igjen ganske fort. Det var en tur sammen med flere paa hostellet, og det egentlig ikke meningen det skulle bli noe ettersom det skulle begynne aa regne, men vi gikk likevel. -og tror du ikke det var en franskmann som hadde tatt med seg sin baerbare pc! Baerbar pc paa sanddyne tur naar du vet det kommer til aa regne!! hallo!!? foedt igaar?
Vi var der en natt foer vi dro til Fraser tidlig neste morgen!
Fraser er verdens stoerste sandoey. altsaa en oey full med sand!
Vi var paa self drive trip. Det betyr at du putter ni mennesker som ikke kjenner hverandre, telt, mat og masse alkohol i en jeep, sender med de et kart og haaper de kommer hjem i live. - og att ed har hatt en morsom tur! - og det hadde de!!
det er noe av det morsomste hittil paa turen, om ikke det morsomste. denne turen og baatturen i halong bay! Det tok tre dager og to netter!
Vi var tilsammen to biler, altsaa 17 pers :) Vi havna i den kule bilen, saaklart! den andre bilen var full av merkelige folk, en femi franskmann, en klovn av en belgier, to kjedelige tyske jenter (ei 31 aar gammel jomfru), ei brasliansk skravlete sjefete kjerring, kjaeresten hennes som var sjaafoer, en kosebamse fra brasil, og til slutt to vettuge og morsomme tyskere! uansett hva vi skulle gjoere om det var aa pakke inn i bilen, finne veien, handle oel, organisere maten osv saa var de fedrige en halvtime etter oss... Vi var tre DRITKULE norske jenter en ennaa kulere dansk gutt ogsaa kalt MacGyver (les: oss) tre femi, men MORSOMME tyskere og en svenske fra Skaane!
Etterhvert viste det seg jo at det var ganske greit aa ha en stabil sjafoer, og ei sjefete jente med som kunne organisere! klovnen ble jo bare morsommere og morsommere for hver dag, de kjedelige tyske jentene var igrunn de somla seg sist hver kveld, tyskerne var faktisk de kuleste av alle.. osv man skal aldri skue hunden paa haarene! Vi var rett og slett en fantastisk gjeng, perfekt sammensatt med personligeheter og egenskaper! :) -og gjett om vi kunne feste! det var oel og morro fra morgen til kveld :) vi lagde mat, kjeoerte bil, bada, lekte leker, jaga bort dingoer og ikke minst lo sammen! :) Alle matte selvfoelgelig kjeoere saa det bytta vi pa! Fraser Island er bortsett fra sand, og dn fantastisk fine Lake McKenzie mest kjent for dingoer! Det er et dyr, blanding mellom hund og rev, som er veldig glade i mat! hver gang vi lagde mat, og spesielt paa kvelden naar det var moerkt saa vi ikke kunne se dem, luska de rundt campen... litt skummelt innimellom naar vi skulle paa do alene osv! Vi fikk strenge instrukser gjennom den australske govberment om at de var farlige dyr, vi skulle passe oss, aldri gaa alene, laase inn all mat, ikke loepe og hvis de kom mot deg staa helt stille med hendene i kors over brystet! MEN det foerste de sa paa hostellet etter videoen var, ikke vaer redd! bare jag de bort det skjer ingenting! det gjorde det selvfoelgelig heller ikke.. men det var likevel litt skummelt!
det hoerer ogsaa med til historien at hanna loep alt hun kunne fordi hun maatte paa do, rett inn i verdens stoerste edderkopp nett!! heldigvis satt verdens stoerste (nesten....) edderkopp igjen i nettet.. haha da ble hanna redd! mye reddere enn for dingoene...
Naar vi kom hjem var vi fylt av sand og gode opplevelser!
Detta var morro for unga! :)
nesten som aa vaere paa festival igjen... og gud som jeg gleder meg til roskilde!
hvem er med i aar??? :) Jiiippiiii!!
naa er vi paa restiusjonsopphold i verdens soeteste lille by, og et realxing og deilig hostel! mere om det senere.... :)
Fryser dere fast??
Come on folkens! Update!!
Tja, hva har skjedd siden sist! jo, nyttaarsaften var cool, konserten var bra! ogsaa skulle vi jo paa privarfest etterpaa, til noen venner av Lee som Hanna og Mari moette paa forrige tur. Det endte med att bare Hanna og jeg dro, for de andre to gikk og la seg. - og for en fest det var! For det foerste var Lee altfor full, saa han kunne vi ikke snakke med. og festen var en Colombiansk nyttaarsfest med bare colombianere, masse rike colombianrere, mistenkelig rike. de spilte tradisjonell colombiansk folkemusikk!! haha ikke helt vaar type musikk! de var veldig hyggelige, men det var jo ikke helt det vi hadde sett for oss! Vi liker og tro at de var medlemmer av den colombianske mafiaen... haha vi ble der ikke saa lenge, gikk heller paa bensinstasjonen og kjeopte potetgull mens vi lette etter taxi!
Vi reiste fra Melbourne til Rainbow Beach! det var egentlig ikke saa mye annet enn en inngangsby til Fraser, som dere faar hoere mere om siden! selv om det var lite, saa var det veldig koslig der! Hostellet var fint, og stranda var fin! Vi laa litt paa stranda og kokte oss, saann at vi kunne bli litt roede! Vi gikk paa en liten gaatur opp til noen sanddyner, hvor det skulle vaere masse farger (derfor det heter Rainbow baech) men jeg saa ingen fine farger, bare sandfarger. Vi provde aa kjoere bodybard i sanda! morro! - og ettersom det begynte aa sprutregne gikk det ekstrafort! :) - og igjen ettersom det begynte aa regne saa gikk vi hjem igjen ganske fort. Det var en tur sammen med flere paa hostellet, og det egentlig ikke meningen det skulle bli noe ettersom det skulle begynne aa regne, men vi gikk likevel. -og tror du ikke det var en franskmann som hadde tatt med seg sin baerbare pc! Baerbar pc paa sanddyne tur naar du vet det kommer til aa regne!! hallo!!? foedt igaar?
Vi var der en natt foer vi dro til Fraser tidlig neste morgen!
Fraser er verdens stoerste sandoey. altsaa en oey full med sand!
Vi var paa self drive trip. Det betyr at du putter ni mennesker som ikke kjenner hverandre, telt, mat og masse alkohol i en jeep, sender med de et kart og haaper de kommer hjem i live. - og att ed har hatt en morsom tur! - og det hadde de!!
det er noe av det morsomste hittil paa turen, om ikke det morsomste. denne turen og baatturen i halong bay! Det tok tre dager og to netter!
Vi var tilsammen to biler, altsaa 17 pers :) Vi havna i den kule bilen, saaklart! den andre bilen var full av merkelige folk, en femi franskmann, en klovn av en belgier, to kjedelige tyske jenter (ei 31 aar gammel jomfru), ei brasliansk skravlete sjefete kjerring, kjaeresten hennes som var sjaafoer, en kosebamse fra brasil, og til slutt to vettuge og morsomme tyskere! uansett hva vi skulle gjoere om det var aa pakke inn i bilen, finne veien, handle oel, organisere maten osv saa var de fedrige en halvtime etter oss... Vi var tre DRITKULE norske jenter en ennaa kulere dansk gutt ogsaa kalt MacGyver (les: oss) tre femi, men MORSOMME tyskere og en svenske fra Skaane!
Etterhvert viste det seg jo at det var ganske greit aa ha en stabil sjafoer, og ei sjefete jente med som kunne organisere! klovnen ble jo bare morsommere og morsommere for hver dag, de kjedelige tyske jentene var igrunn de somla seg sist hver kveld, tyskerne var faktisk de kuleste av alle.. osv man skal aldri skue hunden paa haarene! Vi var rett og slett en fantastisk gjeng, perfekt sammensatt med personligeheter og egenskaper! :) -og gjett om vi kunne feste! det var oel og morro fra morgen til kveld :) vi lagde mat, kjeoerte bil, bada, lekte leker, jaga bort dingoer og ikke minst lo sammen! :) Alle matte selvfoelgelig kjeoere saa det bytta vi pa! Fraser Island er bortsett fra sand, og dn fantastisk fine Lake McKenzie mest kjent for dingoer! Det er et dyr, blanding mellom hund og rev, som er veldig glade i mat! hver gang vi lagde mat, og spesielt paa kvelden naar det var moerkt saa vi ikke kunne se dem, luska de rundt campen... litt skummelt innimellom naar vi skulle paa do alene osv! Vi fikk strenge instrukser gjennom den australske govberment om at de var farlige dyr, vi skulle passe oss, aldri gaa alene, laase inn all mat, ikke loepe og hvis de kom mot deg staa helt stille med hendene i kors over brystet! MEN det foerste de sa paa hostellet etter videoen var, ikke vaer redd! bare jag de bort det skjer ingenting! det gjorde det selvfoelgelig heller ikke.. men det var likevel litt skummelt!
det hoerer ogsaa med til historien at hanna loep alt hun kunne fordi hun maatte paa do, rett inn i verdens stoerste edderkopp nett!! heldigvis satt verdens stoerste (nesten....) edderkopp igjen i nettet.. haha da ble hanna redd! mye reddere enn for dingoene...
Naar vi kom hjem var vi fylt av sand og gode opplevelser!
Detta var morro for unga! :)
nesten som aa vaere paa festival igjen... og gud som jeg gleder meg til roskilde!
hvem er med i aar??? :) Jiiippiiii!!
naa er vi paa restiusjonsopphold i verdens soeteste lille by, og et realxing og deilig hostel! mere om det senere.... :)
Fryser dere fast??
Come on folkens! Update!!
Abonner på:
Innlegg (Atom)