torsdag 14. januar 2010

Farvel Australia

Jepp, da var det siste dagen i Australia, om et doegn er vi i New Zealand! selvom det blir trist aa ta farvel med dette fantastiske kontinentet saa gleder vi oss veldig til aa se og oppleve New Zealand!

Den siste tiden har vi opplevd saa sinnsykt mye og det har gaatt i ett! for aa reke alt maatte vi sette opp en timeplan hvor det ikke var saerlig mye plass til pusterom, og vi har nytt det! men naa skal det bli godt aa ikke ha noen planer... noen har vi jo men.. :)

Etter fraser dro vi til town of 1770/Agnes Water! der var vi i tre netter, paa restitusjonsopphold! relaxing, chilling, avslapping! -ogsaa saa idyllisk som det var der! masse fin natur og skog rundt hostellet, som hadde et kjempehyggelig oppholdsrom med basseng, dart, pool, bordtennis, sofa, tv/dvd, fint kjoekken, grillfasaliteter osv.. Hostellet ligger 2-3 km utenfor sentrum, men hadde free shuttle bus! selve byen er kjempeliten, med et par butikker og en kjempefin strand! det nordligste surfestedet, hvis du kommer lengre nord er det masse hai og brannmaneter. saa det ble en dag paa stranda med surfebrettet og body board! :) Vi bodde ogsaa sammen med noen fra surfecampen og fra fraser turen :)
vi fant en bruktbutikk med mye morro, jeg fant noen kassetter jeg gleder meg til aa hoere paa i bilen min. ikke saa goey aa drasse rundt paa... men naa er det jo heller ikke saa lenge igjen!

det var godt med litt avslapping og ingen stress noen dager, for aa hente oss inn igjen etter det tette programmet :)

Vi har vaert paa seiltur i Whitsunday Islands, Great Barrier Reef! tre dager og to netter paa sjoen, det var veldig goey! Baaten vi var paa var en dykkebaat! saa vi var ute i vannet og baade dykka og snorkla og fikk sett masse spennende fisker og dyr, bl. a skilpadde, nemofisker, rokker osv..
Vi likte crewet paa baaten veldig bra! dykkeinstruktoerene var veldig flinke! til og med jeg som ikke liker meg under vann, og egentlig ikke hadde tenkt aa dykke, synes det var veldig goey og endte opp med fire dykk! "Mammaen" vaar var alltid paa godt humor, og passet godt paa oss. Laget mat, vekne oss om morgenen og hjalp oss med alt vi trenge hjelp til, i tillegg var hun fotograf og tok veldig mange morsomme og bra bilder! - og kapteinen da, styrte skuta med stoedig haand! litt kjekk var'n aa!
Gjengen vi seilte med var hyggelige, men ettersom vi var fem (Luke var ogsaa med!) saa holdt vi oss ganske mye for oss selv! Vi hadde nok med hvaernadre, dykkinga og aa holde oss friske! Vi hadde kjoept inn tonnevis med oel, som vi desverre ikke fikk drukket opp! man var saa slitne etter all dykkinga og vi skulle opp tidlig hver dag! saa det drasser vi med oss videre!! gjett om det er tungt! (JA) vi skal jo fly imorgen, saa det vil si at vi maa drikke opp alt i dag!! vi skal moete tyskerne fra fraser, saa haaper de vil hjelpe oss litt... :) det var litt mye boelger ute paa havet en periode der! Noen av oss ble litt halv daarlige (inkl. meg selv..) men vi hadde kjoept med masse sjoesyke tabletter som vi knaska og aat! saa det gikk bra med alle mann! :) Alt i alt var det en kjempefin opplevelse, baade dykkinga og det aa vaere paa sjoen! Vi er alle sammen storfornoeyde! :)

Vi hadde en halv dag i Airlie Beach som vi brukte paa aa henge ved lagunen (igjen en baeutiful lagune, men deilig varmt vann og gress aa ligge paa..) Vi plaska rundt der hele dagen, foer vi gikk savidt innom og saa hadet til de andre som skulle drikke sammen, mens vi skulle ta nattbussen :(
En hard natt senere var vi kommet til Cairns, hvor det som dagt blir oeldrikking!

Saa imorgen reiser vi til New Zealand! Spennende!!! :)
Det har akkurat gaat opp for meg at jeg har nesten bare n mnd igjen aa reise!! det er helt sjukt!! tida gaar saa sykt fort! jeg har reist i fire mnd, det foeles som to! Det er veldig trist aa tenke paa at jeg skal hjem snart! selvfoelgelig blir det hyggelig aa se alle dere igjen... men jeg skulle gjerne reist noen mnd lenger....
naa er det bare tre uker i new zealand, og nesten to uker i usa igjen... :(
Reising er livet dere!!
Vi nyter virkelig hver dag, selv om det (desverre) blir hverdag dette ogsaa!

Tenker masse paa dere alle der hjemme!
Fortell meg hva som skjer??
Naa skal jeg ta meg en oel, og haape paa at det blir tomt!
Skaal!

1 kommentar:

  1. Jeg synes det er bra du kommer hjem Marit! Du har vært borte leeenge. Jeg har flytta inn i nytt hus sammen me to i klassen og har kjøpt sesongkort i akitrekket og skal snart ha intern praksis. LANG mail kommer snart til deg og Mari. Savner dere begge. Høres ut som dere har det veldig, veldig fint, det er jo ikke så rart da. Dere fine, flotte folk!

    SvarSlett