lørdag 9. januar 2010

Fraser med mere

Vi har vaert rundt omkring, vi har gjort mye moro, jeg orker ikke skrive saa mye!
Tja, hva har skjedd siden sist! jo, nyttaarsaften var cool, konserten var bra! ogsaa skulle vi jo paa privarfest etterpaa, til noen venner av Lee som Hanna og Mari moette paa forrige tur. Det endte med att bare Hanna og jeg dro, for de andre to gikk og la seg. - og for en fest det var! For det foerste var Lee altfor full, saa han kunne vi ikke snakke med. og festen var en Colombiansk nyttaarsfest med bare colombianere, masse rike colombianrere, mistenkelig rike. de spilte tradisjonell colombiansk folkemusikk!! haha ikke helt vaar type musikk! de var veldig hyggelige, men det var jo ikke helt det vi hadde sett for oss! Vi liker og tro at de var medlemmer av den colombianske mafiaen... haha vi ble der ikke saa lenge, gikk heller paa bensinstasjonen og kjeopte potetgull mens vi lette etter taxi!

Vi reiste fra Melbourne til Rainbow Beach! det var egentlig ikke saa mye annet enn en inngangsby til Fraser, som dere faar hoere mere om siden! selv om det var lite, saa var det veldig koslig der! Hostellet var fint, og stranda var fin! Vi laa litt paa stranda og kokte oss, saann at vi kunne bli litt roede! Vi gikk paa en liten gaatur opp til noen sanddyner, hvor det skulle vaere masse farger (derfor det heter Rainbow baech) men jeg saa ingen fine farger, bare sandfarger. Vi provde aa kjoere bodybard i sanda! morro! - og ettersom det begynte aa sprutregne gikk det ekstrafort! :) - og igjen ettersom det begynte aa regne saa gikk vi hjem igjen ganske fort. Det var en tur sammen med flere paa hostellet, og det egentlig ikke meningen det skulle bli noe ettersom det skulle begynne aa regne, men vi gikk likevel. -og tror du ikke det var en franskmann som hadde tatt med seg sin baerbare pc! Baerbar pc paa sanddyne tur naar du vet det kommer til aa regne!! hallo!!? foedt igaar?
Vi var der en natt foer vi dro til Fraser tidlig neste morgen!
Fraser er verdens stoerste sandoey. altsaa en oey full med sand!
Vi var paa self drive trip. Det betyr at du putter ni mennesker som ikke kjenner hverandre, telt, mat og masse alkohol i en jeep, sender med de et kart og haaper de kommer hjem i live. - og att ed har hatt en morsom tur! - og det hadde de!!
det er noe av det morsomste hittil paa turen, om ikke det morsomste. denne turen og baatturen i halong bay! Det tok tre dager og to netter!
Vi var tilsammen to biler, altsaa 17 pers :) Vi havna i den kule bilen, saaklart! den andre bilen var full av merkelige folk, en femi franskmann, en klovn av en belgier, to kjedelige tyske jenter (ei 31 aar gammel jomfru), ei brasliansk skravlete sjefete kjerring, kjaeresten hennes som var sjaafoer, en kosebamse fra brasil, og til slutt to vettuge og morsomme tyskere! uansett hva vi skulle gjoere om det var aa pakke inn i bilen, finne veien, handle oel, organisere maten osv saa var de fedrige en halvtime etter oss... Vi var tre DRITKULE norske jenter en ennaa kulere dansk gutt ogsaa kalt MacGyver (les: oss) tre femi, men MORSOMME tyskere og en svenske fra Skaane!
Etterhvert viste det seg jo at det var ganske greit aa ha en stabil sjafoer, og ei sjefete jente med som kunne organisere! klovnen ble jo bare morsommere og morsommere for hver dag, de kjedelige tyske jentene var igrunn de somla seg sist hver kveld, tyskerne var faktisk de kuleste av alle.. osv man skal aldri skue hunden paa haarene! Vi var rett og slett en fantastisk gjeng, perfekt sammensatt med personligeheter og egenskaper! :) -og gjett om vi kunne feste! det var oel og morro fra morgen til kveld :) vi lagde mat, kjeoerte bil, bada, lekte leker, jaga bort dingoer og ikke minst lo sammen! :) Alle matte selvfoelgelig kjeoere saa det bytta vi pa! Fraser Island er bortsett fra sand, og dn fantastisk fine Lake McKenzie mest kjent for dingoer! Det er et dyr, blanding mellom hund og rev, som er veldig glade i mat! hver gang vi lagde mat, og spesielt paa kvelden naar det var moerkt saa vi ikke kunne se dem, luska de rundt campen... litt skummelt innimellom naar vi skulle paa do alene osv! Vi fikk strenge instrukser gjennom den australske govberment om at de var farlige dyr, vi skulle passe oss, aldri gaa alene, laase inn all mat, ikke loepe og hvis de kom mot deg staa helt stille med hendene i kors over brystet! MEN det foerste de sa paa hostellet etter videoen var, ikke vaer redd! bare jag de bort det skjer ingenting! det gjorde det selvfoelgelig heller ikke.. men det var likevel litt skummelt!
det hoerer ogsaa med til historien at hanna loep alt hun kunne fordi hun maatte paa do, rett inn i verdens stoerste edderkopp nett!! heldigvis satt verdens stoerste (nesten....) edderkopp igjen i nettet.. haha da ble hanna redd! mye reddere enn for dingoene...

Naar vi kom hjem var vi fylt av sand og gode opplevelser!
Detta var morro for unga! :)
nesten som aa vaere paa festival igjen... og gud som jeg gleder meg til roskilde!
hvem er med i aar??? :) Jiiippiiii!!
naa er vi paa restiusjonsopphold i verdens soeteste lille by, og et realxing og deilig hostel! mere om det senere.... :)

Fryser dere fast??
Come on folkens! Update!!

3 kommentarer:

  1. hei
    gøtt nyttår!!:)
    haha.. ler gøtt av denne turen deres, og alle folka! stå på videre!
    fortsett å hold oss oppdatert:D

    SvarSlett
  2. Hallo:)
    Dette blir mye, dere opplever så mye så jeg skjønner ikke at dere klarer å fordøye alt.
    Sikkert bra du skriver ellers så hadde det gått i surr.
    Blir nok ikke lett å vende tilbake til det vanlige livet igjen:)
    Pass dere for alt som er farlig,
    klem fra mamsen

    SvarSlett
  3. hei :)

    d hørtes ut som en RÅE tur :D

    eg reiste te elverum igår, d e kaldt mn d har dr vert jemma åg så eg e vant me d :) d e varmt å godt i leiligheten å me betale ikkje strøm sjøl så d e fint ;) andreas komme på lørdag å ska bo hos meg i 2 uker så då blir livet perfekt :D

    ka dato komme du jem frøken moberg? eg glede meg :D

    SvarSlett