onsdag 30. desember 2009

Romjulsdroem!

Vi er i Brisbane!
Da var julestria over for vaar del, naa gjenstaar bare nyttaarsstria! - og det visste seg og skulle bli litt mere styr enn julestria for aa si det saan! etter en litt mislykka (les: dyr) taxitur for aa hente billetter, paa et billettkontor som var stengt, saa maa vi vaere der grytidlig (les: grytidlig paa kvelden) imorgen for aa hente billettene! det kan fort bli problematisk med tanke paa alkoholen.. det er ikke lov til aa drikke paa gata, ikke lov til aa ta med seg alkohol paa taxibaaten (de sjekker bager, 500 nok i bot!!!) bottleshoppene er stengt, og det er sikkert svindyrt inne der.. MEN vi finner en loesning!
Du lurer paa hva vi skal sier du?
Jo her er planene for nyttaarsaften:
Foerst skal vi staa opp tidlig og kjoere karuseller i Dreamworld! (igaar var vi i waterworld, mer om det siden) grunnen til at vi skal dit imorgen er at vi tok toget en time i feil retning idag (!!!) saa det ble litt for sent og litt for lite tid der idag! Men vi gleder oss jo, og det blir sikkert superkult! :)
saa er det aa komme seg hjem, dusje, spise mat (tror det blir sushi) foer vi maa dra ut tidlig for aa hente billettene (og sannsynligvis drikke litt alkohol) vi skal paa CAT POWER konsert!!! yee! vi var litt i tvil om konsert til kvart over tolv paa nyttaarsaften var det store, men etter litt diskutering fant vi ut av at det var det, ettersom vi ikke vet helt hva vi ellers skal gjoere, og ingen av oss higer etter aa se raketter! vi faar satse paa at hun laget et godt nyttaarsshow og vi har hoert hun er veldig bra live! :) saa skal vi kanskje paa privatfest med noen som mari og hanna moette paa forrige tur! eller noe anna.... goey blir det nok! :)

Det var planene...

Vi forlot Byron bay, som var en kjempefin og hyggelig by, 2. juledag! - og vi dro til Surfers Paradise! som ikke var helt det store! Det skal sier at vi har vaert litt uheldige med vaeret der, for hoeydepunktet er jo saaklart stranda og surfingen! Boelgene var for store og stroemningene for sterke saa det ble det ikke noe av! Selve byen var ikke saa fin og hadde ikke sjarm (bare masse hoeye hoteller og resorter, kun bygget for turister) MEN til gjengjeld var det masse action fylte ting aa gjoere! Vi spilte Minigolf (ja, jeg sa at det var action!) bada i poolen ved bassenget, bada i havet en gang (for MYE action desverre...) Mari og jens tok en kul karusellting, Vomatron! den kuleste karusellen jens hart tatt noen gang! den var ganske dyr, men jeg angrer meg litt for at jeg ikke tok den! Vi var paa shopping, kikka paa fine bilder paa veggene paa Hard Rock Cafe, drakk oel saaklart! Og til slutt, saa bestilte vi oss to dagers pass til Dreamworld (som vi skal til imorgen) og WhiteWaterWorld som vi var igaar, foer vi dro til Brisbane. Det var superkult!:) sinnsyke vannsklier av alle slag!! Baade sklier sojm vi kunne ta alene, to og to, og alle fire sammen! vi skrek og mora oss! :) Desverre var det masse regn, saa vi ble litt kalde, men vi ble fort varme igjen! Det VAR actionfylt! :)
- og helt klart hoeydepunktet paa oppholdet i Surfers Paradise!
Hostellet vi bodde paa svarte heller ikke paa forventningene.. det sto det skulle vaere partyhostel! - og det skal jeg love for at det var (men desverre ikke den dagen vi bestemte oss for aa dra ut, for da var det helt doedt!) Det var party, musikk, rop og skrik hele natten.. litt party er greit assaa, men naar klokka er fem om morgenen og folk skriker av full hals og folk har full fest i bassenget rett utenfor doera, da er det nesten litt for mye.. hehe Rommet var ikke vaska nar vi kom og typene som jobba der var litt tvilsomme paa hver sin maate!

Vi er glade for at vi har kommet oss til Brisbane paa et kjempefint hostel! :) Rommene er forholdsvis rene og pene (vi bor paa 8-mannsdorm) personalet og hyggelige, de har bar og billig mat, basseng og tennisbane! :) Jeg og jens har spilt tennis idag! det var goey :) - og jeg var ganske flink!
Vi har ogsaa vaert i en park, der de har bygget basseng med strand! morro :)
- ogsaa har vi jo som sagt vaert paa to mislykka turer, "til badelandet" og til det stengte billettkontoret!
Vi ser frem til morgendagen! :)

Hvilke planer har dere for nyttarsaften? - og hvordan har romjula vaert?
Tusen takk for alle hilsener! Baade paa mail, facebook og her :) det er kjempehyggelig og jeg setter veldig stor pris paa det! :)
Johooo

1 kommentar:

  1. Godt nyttår til dere alle fra mamsen. Har skrevet en lang mail til deg. Håper nyttårskv elden var kul.

    SvarSlett