torsdag 10. desember 2009

Melbourne & Sydney!

Yess, folkens!endelig litt Australia update!! det er en stund siden vi ankom og for et flott foersteinntrykk! :)
Vi har vaert her i 11 dager naa, 6 dager i Melbourne og resten i Sydney!

Vi startet i sydeney, kom tidlig med flyet, timene hadde flyttet paa seg og vi sov ingenting den natta.. vi fikk ikke sjekket inn og sovna paa sofaen i oppholdsrommet! det var et par dejlige timer med soevn, hanna kom ogsaa med et annet fly etterhvert.. og vi gikk paa oppdagelsesferd i sydney! Vi fant den botaniske hagen og operahuset! sol og blaa himmel, det var fint :) saa spiste vi masse god sushi, og endelig var det dags til aa plukke opp jens paa flyplassen.. flyet var forsinket, jeg visste ikke hvilket fly han kom med, eller hvor han skulle mellomlande, saa det var litt stress en liten stund. Men plutselig saa kom han :) det var veldig koslig aa se han igjen og vi hadde masse spennende aa fortelle begge to :) saa var det natt igjen og en ny dag med botanisk hage og operahus ventet oss.. jens skulle jo se det han ogsaa! - og det var like fint, om ikke ennaa finere! med operahuset, broen, havna, straalende sol og glitrende hav... det ble masse fine bilder! saa litt avslapping i parken foer vi dro med nattbussen til Melbourne.. :)

-og Melbourne er en superkul by! vi bodde i St Kilda, en hipp bydel rett ved stranda! vi brukte tiden paa aa shoppe, gaa paa stranda, gaa paa cafe, se kino (paranormal activity...), drikk oel, masse oel! vi gikk mye rundt og var paa galleri med masse bilder av Jeff Buckley! :) - og han er jo ganske saa kjekk saa det var ikke dumt. Vi spiste lunsj paa en cafe vi tror hadde en michelin stjerne! Riktignok fra 1981 eller noe, men den hang da der, og god mat var det! :)

Det er goey aa vaere fire pers paa tur og vi nyter hvernadres selskap og har masse moro:)Det er jo saa sosialt i forhold til aa vaere bare to.. -og perfekt, saa kan vi kjoere masse taxi! :) For min del er det jo ekstra godt aa ha jens her :)

Australia hittil virker jo knall! noe helt annet enn asia, men begge deler er supre paa sine maater! Her er rent og pent. Alt du trenger finner du faktisk i butikken! Lufta er frisk og toerr (ikke klam og varm som i asia) det blaaser litt kjoelig og er friskt :) De er veldig opptatt av aa unnskylde seg for alt! -og det er jo ikke vi skandinavier saa vant med.. men jeg synes det er en god ting!
Vi ser veldig fram til surfekurs, fest og morro og aa moere nye mennesker hele tiden. Folk her er saa hoeflige og hyggelige.. paa stranda bugner det av surfehunks, og det er jko perfekt for Mari.. haha :)

Naa er vi jo som sagt i Sydney igjen og bor paa Bondi Beach. Vaeret har ikke vaert helt paa vaar side, men idag er det straalende sol og vi skal paa stranda og sole og bade. Mari og Jens har vaert ute aa surfa et par ganger.. personlig droeyer jeg den litt, det har vaert veldig hoeye boelger og iskaldt vann! Men paa mandag er det jo surfekurs og da bilr det nok surfing :) Ellers har de en superfin "Coastal Walk" som gaar langs stranda. Vi har gaat tur, vaert paa joggetur og besoekt andre strender bortover.. :) Vi har vaert ute og drukket oel med noen danske gutter vi moette! godt for jens.... blir nok jenter og norsk paa denne turen tror jeg.. :)
Idag er jens og mari paa kajakktur, mens jeg og hanna sitter inne og sliter med pc og bilder! puh! - men naa begynner det aa ordne seg, saa vi gidder ikke sitte inne stort lenger...

Jula begynner saa smaat og komme hit ogsaa.. julepynt og nisser er saert sammen med palmer sol og hav! ikke helt den store foerjulsfoelelsen.. -men vi gleder oss masse og har allerede begynt aa planlegge litt gaver og julemiddag! :)

Nei, naa tror jeg at jeg stikker paa stranda! -og blir litt brun.. (yeah right!)

Kos dere hjemme med snoe og jullys og eksamener og det som vaerre er! :)

Baade Mari, Jens, Hanna og jeg har lagt ut bilder paa face naa... saa det er bare aa boltre seg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar