torsdag 24. desember 2009

GOD JUL!

Jeg vil bare faa oenske alle sammen en kjempegod jul og kos dere masse paa julaften og resten av jula! jeg merker at jeg savner dere naar jeg tenker paa jul hjemme og ser alle juleting paa facebook osv... Men bortsett fra det saa tenker vi ikke saa mye paa at det er jul.. selvom det er julaften idag! det er veldig lite julepynt, juleting og julesanger her! det virker som om de ikke helt har faatt med seg at det er julaften... men det er ganske greit egentlig! (det er nok av det hjemme...)
Vi skal feire med god mat og godt drikke, og littegrann gaver :)
igaar var det storhandling til middagen. And, med poteter, groennsaker, surkaal (!!), brun saus, stuffing, svisker og epler! Mmmm... - og nei, jeg er ikke kokken! Jens og Mari er hovedkokker, hanna staar for stuffing.. og jeg staar for groennsakskutting og oppvask.. hehe Det blir spennende og se hvordan det blir! :) Imorges spiste vi fersk breod, eggeroere og laks! Mmm...

Tidligere idsag ringte jeg hjem til familien og det var veldig koslig!! litt trist aa ikke vaere hjemme.. men vi har det jo saa bra her atte! Desverre tok ikke pappa tlf saa jeg proever igjen senere... :)

Jeg fikk julegaven min fra jentene allerede imorges, frisoertime!! Jippiii!! saa jeg er korthaaret!! aldri hatt saa kort haar foer.. ganske saa fornoeyd! men uvant.. :)
Jens benytter foerste del av julaften paa aa dra ut og surfe! Han har leid surfebrett for en hel uke.. Han er faktisk blitt ganske saa god! Jeg og Marit leide ogsaa surfbrett for et par dager! Goey er det :)
Igaar var vi paa dagstur til Nimbin, en hippieby, litt som Christiania! Det var morsomt! Naa skal jeg hjem og se hvordan det gaar med stuffingen, ogsaa skal jeg ut og fa jens til aa hjelpe meg med aa velge julekjole.. Sort eller blomstete.. klarer ikke bestemme meg!
Jeg vil hoere alt om hvordan dere har hatt det, hvordan dere har hatt det og ikke minst hva dere har faatt i julegave???
hoerer det er kaldt hjemme fortsatt! Jens snakka med forelsdrene istad og de var i sommerhuset i ho (i vestjylland) der var det 20 cm med snoe!! De var superhappy og hadde laget snoemann! det er ikke akkurat ofte de har hvit jul!

Det var alt for idag! God jul og alt som heorer med!!
Tenker paa dere der hjemme!! :)

Vi har forresten EN julesang paa ipoden.. All i want for christmas is you! gjett om vi blir lei.. hehe

5 kommentarer:

  1. Lykke til med stuffing og oppvask, og håper du får Svølk da.... god jul til dere alle sammen! Hilsen Onkel Tore :-)

    SvarSlett
  2. Hørtes ut som avansert matlaging:) Jeg hadde glemt mobilen i bilen, synd... Hadde vært trivelig å få snakket med deg.

    GOD JUL ALLE SAMMEN

    Klem pappa

    SvarSlett
  3. No sitt jeg, siw og tore og venter på at julemiddagen skal bli klar. Tar litt tid for vi hadde glemt pølsene:) god jul videre. No et vi.
    Skriv mer sia.Juleklem fra mamsen

    SvarSlett
  4. Julenissa fra Tau har tulle med bankkontoen din Marit! Pae-aeng som har kummi inn paa kontoen din paa sjoelveste Julekvaelen skar brukes taa dae og han Jens tell naa goey!!!
    F.eks. dykking paa Great Barrier Reef hvis di skar dit....fortsatt go jul! :-)

    SvarSlett
  5. Hei :) eg har hatt d heilt ufatteli trvaelt etter eg kom jem, så eg har ikkje hatt tid te pc og faceboock siden 10 desmber.. men endeli nå har eg såde å lest de 3 siste innleggene, gøygøygøy :)

    tuuuusen takk for julekortet :D eg fikk! eg blei kjempe overreska :D julen har gått for fort iår, eg har hatt d alt for travelt te å nyta førjultidå men eg koste meg masse på julaften å fikk mange fine julegaver :D d har vert någen veldi kjekke dager me all den goe julematen å masse selskaper :) imårå e d tebake te jobb da, mn eg har bare 2 dager ijen så har eg fri heilt te eg ska tebake te eleverum 11 januar :) mn eg har ekstremt mye skolearbeid som eg henge etter me som eg må få gjort så d blir ikkje någen ferie :)

    dåkk e veldi heldige som gjør så mye gøy sammen :) eg glede meg te å gå inn å se på bildene på fb :D forrset å nyt den fantastiske reisen dåkkas :)
    hils masse te de andre :) gla i deg, stor juleklem fra elisabeth :)

    SvarSlett