Hej alle i soede venner, familiemedlemmer og fans af Marits Rejseblog! Inden jeg fortsaetter vil jeg give mig selv til kende; Jeg hedder Jens Bak og har overtaget tjansen med lidt skriveri paa marits blog i denne lidt specielle andledning. Hvis i undre jer over hvorfor Marit ikke har skrevet i nogen tid nu, er det altsaa ikke fodi hun ikke vil skrive mere, men fordi hun er forhindret i at komme til en computer lige pt.( Jeg haaber i kan forstaa mit danske-skrivesprog alle i dejlige mennesker nordpaa=) )Marit og jeg har faaet en noget kedelig aendring i vores ellers helt fantastiske rejse, vi er nemlig strandet lidt her i Wellington, naermere betegnet Wellington Sygehus. Marit, den ellers saa sunde og staerke jente=), maatte koeres paa sygehus for 5 dage siden, med hvad der viste sig at vaere en meget betaendt blindtarm. Hun fik bare pludselig ondt i maven og efter et par pernodiler, og stadig ondt i maven, koerte vi paa skadestuen. Her blev hun undersoegt og oppereret morgenen efter. Nu ligger hun paa plejeafdelingen og kommer sig til kraefter igen. Hun har det efter omstaendighedderne godt, men er meget afkraeftet og stadig oem i maven efter opperationen. Det gaar bedre med hende dag for dag, og laegerne siger hun sandsynligvis bliver udskrevet om nogle faa dage. Jeg bor paa et hostel her i byen, men er sammen med min elskede marit det meste af dagen paa sygehuset. Her spiller vi kort, laeser boeger og snakker en masse om..oehh ja alt muligt! De sidte 2 dage har vi ogsaa vaeret ude og gaa en tur med Marit i koerestol og solbriller...-hun ser ret kull ud! Hospitalet er meget fint, og alle laeger og sygeplegere er meget venlige og dyktige. Marit er lidt traet af maden, men det er der vist ikke noget at sige til, har smagt paa den, den er ikke saa spaendende...Jeg sniger lidt forskellige "go-mads-ting" ind til hende naar jeg har mulilghedden=)
De andre 3 jenter(Mari, Hanna og Matilda) vi rejste med er taget videre nordpaa, og rammer Aukland i morgen hvor de afleverer vores store campervan som har vaeret vores hjem her NZ. De skal alle sammen flyve fra Aukland paa soendag, det skulle vi jo egentlig ogsaa men det er vi jo blevet forhindret i=( Angaaende vores USA-tur saa ved vi ikke rigtig hvad der kommer til at ske endnu. Jeg tror maaske det ender med at vi udsaetter turen til en anden gang, fordi Marit uanset hvad ikke vil vaere i stand til den lange flyvetur foer om minimum en uges tid.- Og selvom hun maasske bliver flyveklar lidt tidligere end forventet vil der stadig gaa mange dage foer hun er helt ved sine kraefter igen. Jeg snakker stadig med Killroy og vores forsikringsselvskab og ved derfor ikke helt hvad det ender med endnu.
Jeg er sikker paa at jeg skal hilse en helt masse masse fra Marit som ligger og sover trygt i sin hvide seng nu...
Aller kaerligst,
Jens.
Ps. - Jeg lover at jeg passer paa hende med livet mit =)
fredag 5. februar 2010
Abonner på:
Legg inn kommentarer (Atom)
Marit du Marit, hva er det jeg leser?!:)Godt å høre at du er i gode henner, ikke minst med super-Jens ved din side;)Håper den siste tiden på reisa blir kjempe bra, sjøl om du no er på sjukhuset.. Tusen takk for update Jens:)Stor godklem fra Ida
SvarSlettno worries Ida!
SvarSlettOI d hørtes ikkje gått ut.. eg kjenne eg e veldi gla for at jens e der for deg nå! du e veldi flink å skriva jens å eg sjønne alt du skrive :D du må ha masse GO bedring kjære!!du e jo en fighter så eg e sikker på du komme te å bli frisk såm en fisk, mn d va jo veldi trist at d sko skje nå.. skriv en ny oppdatering snart te åss bekymrede her jemma!
SvarSlettstor gobedrings klem
hei
SvarSlettså godt at marit er på bedringens vei, og at jens passer godt på henne, og det tror jeg på:) du må ha god bedring marit, og så skal jeg tenkte på deg/ dere her i norge. gleder meg til dere kommer tilbake:) får håpe at det ikke dukker opp noen flere hindringer de siste ukene på reisen deres, og så får dere nyte den så godt dere kan!
glad i dekk<3
ps: det var ikke noe problem å lese hva du har skrevet jens:)
mariiiiiit! æsj og bæsj! du skulle jo ikke operee blindtarmen din NÅ, det skulle jo skje ETTER turen om det MÅTTE skje noen gang. men så flott at jens er der med deg og vokter over deg med livet sitt=) da er det jo allikevel ikke noe problem!=)
SvarSletttenker masse på deg her jeg sitter med eksamenen tredd nedover hodet. du er gull! gleder meg til du kommer hjem, men jeg vil ikke ha deg hjem syk og svak og dårlig bak! bli frisk nå=) så ses vi deg sprette rundt i snøen her om litt.
stooor klem fra Ragnhild.
ta vare på deg selv nå=) ikke noen forhastede festligheter. hihi
Hallo alle sammen!
SvarSlettTusen takk for alle koslige hilsener :)
Det gaar mye bedre med meg og vi er ute fra sykehuset og bor paa hotell!
Jeg skrivber en liten oppdatering om ikke saa lenge!
Tror hjemreisen blir tidligere enn forventet!
KLem Marit
Hei Marit. Godt å høre at du er utskrevet fra sykhuset nå. Blir vel egentlig litt godt å komme jeg til deilige kuldegrader og snø. Håper vi sees snart og hils masse til Jens
SvarSlettKlem fra Heidi