lørdag 26. september 2009

MALAYSIA

Naa har vi forlatt Thailand, og er i en liten by helt nord i Malaysia, som heter Kota Bharu. Her skal vi bare overnatte i natt foer vi reiser videre. Vi har nesten akkurat kommet fram, og endelig fatt spist litt! Foer dette maaltidet var det ca 20 timer siden forrige, saa ganske sulten. Vi har reiset i 28 timer naa, og sovet paa nattog. De siste dagene pa Koh Tao var vi paa snorkletur, det var kjempfint!! :) Ellers er det jo regntid her, saa det har regnet en del, og vi har bare slappet litt av og spilt kort osv..
Her om dagen hadde vi besoek av en Gekko paa rommet vaart, vi har konkludert med at den har vaert der noen dager, for mari syntes hun saa den noen dager tidligere, men vi fant den ikke igjen da, saa vi tenkte at enten saa hun en skygge ellers saa hun syner.... Saa Mari ble jop egentlig ganske gl;ad naar hun fant ut at hun ikke saa syner.. Vi maatte hente en Thaimann for aa jage den ut, det var ikke bare bare.. Det endte med at den maatte boete med livet. Og da kan du tro Thaimannen vra stolt som hadde reddet to jomfruer i noed.. :)
Imorgen tidlig kl aatte reiser vi til en oey ved den Malaysiske oestkysten som heter Pulau Perhentian Kecil. Det blir veldig spennende og se hvordan det er, skulle visst vaere veldig fint og et veldig bra backpacker sted. Ingen minibank og ingen biler!! saa det lover bra. Men mest sannsynlig heller ingen internett da... Tenker litt paa aa ta dykkerlappen der, hvis vi faar tid til det... Staar i boka her at det er ett av verdens fineste steder aa dykke (men det staar det om alle steder...) Ellers er det vel ikke saa mye nytt. Veldig varmt og klam luft. Regner litt innimellom. Det er masse mygg her, og jeg har faatt sykt masse myggstikk, som kloer!!!
Naa skal vi ut og sjekke ut livet paa Night Market tror jeg...
Haaper dere har det bra! :)

2 kommentarer:

  1. Høres spennende ut!! Her hjemme er det ikke så mye som skjer... Broren din har skutt sin første elg i går, det er tøft:-) Takk for meldingen. Pappa

    SvarSlett
  2. Ja dere får bare fortsette å være forsiktige.
    Husk at mamsen tenker på deg.
    I går hadde vi vaskedugnad i Korsbergsvegen, så
    det går da framover der.
    Ellers intet nytt å melde annet enn fint høst-
    og jaktvær.
    Klem fra mamsen:)

    SvarSlett