lørdag 19. desember 2009

Surfin Sydney to Byron Bay

Yess, folkens! da var vi surfestjerner alle sammen :)
vi har vireklig kosa oss paa surfecamp sammen med masse kule folk og cruisa rundt paa store og smaa boelger! mest smaa... hehe :)
Baade jens og mari er jo helt frels i surfing! hanna var skeptisk fra starten, men ble med ettersom alle vi andre ville! - og ho fikk det til og kosa seg! Personlig synes jeg jo det er supergoey! jeg er jo egentlig ikke saa glad i vann, og spesielt ikke aa vaere under vann.. MEN det glemmer jeg helt der ute med surfebrettet i henda, under bena eller hvor det naa enn er... Vi surfa jo en del i Brasil, saa vi viste hva vi gikk til og vi hadde jo proevd det foer, saa det var ikke de helt store utfordringene.... helt til vi kom litt utenfor skummet.. da ble det fort vaerre! - men vi fikk det til og det er jo saa goey! enten aa kose seg inne paa skummet, eller bli kjempeglad naar du faar til EN god beolge litt lenger ut.. Vi hadde tilsammen sju timer, paa ca to timer hver fordelt paa fem dager. -og gud saa hardt det er! god trening er det ingen tvil om at man faar, og naar det i tillegg er fest hver kveld er det ikke saa rart vi er slitne idag, og halvedelen av oss snoerrete og halvsyke!

Det var surfebiten, men det er jo egentlig bare halve greia, andre halvdelen er det sosiale! og vi har faatt mange nye venner! Vi ble en liten skandinavisk gjeng som hang sammen.. Hanna, Mari, Jens og meg. Matilda og Jennie fra sverige og et norsk par Alexandra og Thomas! vi drakk oel, vin og kosa oss masse naar vi ikke surfa! Desverre har alle fire reist hjem idag, men vi rakk en fest igaar og frokost i leiligheta vaar imorges foer de dro videre... :) Jennie reiser snart hjem, saa da skal Matilda reise alene, og vi er samtidig i New Zealand, saa hun skal mest sannsynlig joine oss i campingbilen der, morro :)
Ellers var det masse tyskere og nederlendere med paa turen. nederlenderne roeyka masse, snakker tullespraak (det hoeres sann ut!) og han ene gutten hadde skinnHAANDveske.. ikke helt vaare typer.. Noen av dem var veldig hyggelige da! Jens har faatt seg en veldig god venn, Nils fra nederland.. som han er ute og surfer med! Jens har akkurat leid surfebrett for en uke, saa helt lei surfing er vi ikke. Jens sier boelgene er her veldig bra, saa blir vel en tur paa oss andre senere ogsa.. foerst skal alle skrubbsaarene fra campen faa gro litt!

Surfelivet er noe foer seg selv, de lever virkelig livet surfeguttene som instruerer oss! Have fun, look cool er livsmottoet, og de gjoer virkelig alt de kan for aa leve etter det, og de lykkes! Hele livet handler om surfing og de gjoer jo ikke annet. Det er ingenting av stress og mas, det betyr jo heller ingen planlegging... noe som for oss kan vaere litt vanskelig aa forholde seg til innimellom... Guttene er kjekke, kule, solbrune og med langt haar, akkurat saann som man forestiller seg dem.. Heldigvis ikke helt mine typer.. Jeg var glad jeg hadde jens der, det er en surfegutt av min type! :) (-ja for han har blitt en surfegutt..) Den kjekkeste av surfeguttene (synes jeg da....) var en liten Balineser som ikke ligna paa en surfegutt, men mere som en rockestjerne med kul haarsveis! Surfelivet virker chill, men ikke helt min stil! Men morsomt aa se hvordan det er og hvordan de lever da.. - og surfinga er jo goey!! :)

For de som ikke har faatt det med seg, saa er vi altsaa i Byron Bay, hvor vi har leid en leilighet! En overraskende fin leilighet, riktignok bare ett rom, men vi hadde ingen store forventninger! - og en mega stor balkong, med solnedgangmulighet, tror vi... Her skal vi bo en uke. Feire jul og kose oss! Vi har pakka ut sekkene vaare og faatt det inn i skap, paa foerste gang paa tre mnd, digg! :) godt aa skulle vaere en stund paa samme sted. Faa litt ro i sjelen:)
Vi har snakka masse om julemat og hva vi skal spise. Konklusjoenen ble and med MASSE godt tilbehoer, men det spoers hvordan det blir, naar det ikke er plass til en and i komfyren og det bare er to kokeplater, og kun den ene funker naar vi har komfyren paa. Vi maa nok begynne den 22 hvis vi skal bli ferdige.. :) blir spent aa se hva det blir til. Vi har begynt aa planlegge litt julegaver til hvernadre og skal proeve aa fa til en liten julekveld!

Hvordan gaar det hjemme med julestri og mas? eller er det bare kos?
Hoerer det er kaldt ute?
Her er det heldigvis ikke mye julestemning, for da hadde jeg nok savner jul og hjemme.. men man merker jo ikke noe saerlig til at det er jul her, saa for oss er det hvilken som helst tid paa aaret.. - og her i Australia er det jo sommerferie naa!
Det er fortsatt bare fryd og gammen og vare fire som reiser sammen. Vi har det morsomt og koser oss i hverandres selskap!

Dere maa alle sammen ha en riktig riktig god jul!
Jeg har posta noen julekort, men desverre er noen av dem uten frimerker.. saa hvis dere ikke faar julekort i aar saa er det derfor!

Jeg har forresten kjoept meg ett lomo kamera, Diana F+. Har tatt ut en film, saa spent paa aa se hvordan det blir..

1 kommentar:

  1. Marit!!!!!

    Høres ut som dekk har det strålende og det er gøtt å vite..haha, så sjukt å lese om surfecampen, det er liksom akkurat det samme som vi gjorde, shit ble sugen på det igjen, det er jo virkelig livet! Balineseren, kan det være Adi? haha i såfall hadde vi han også som instruktør, verda er liten..
    Men du takk for julekort, det var utrolig koselig:)
    her heme er det full julestrid.. men det begynner å roe seg nå, vi har pynta treet og det meste er i rute, litt ekstra stress når man jobber hver eneste dag i jula i tillegg, men sånt blir det penger av..heh,. det er i allefall full rulle på skihytta og det er artig at sesongen er i gang att! Mye morsomme folk og mye morro i vente :)
    Har vært noen turer å kjørt i fjellet også, sjukt artig! Har kjøpt meg nye ski så det er nice!
    Ellers blir det stille jul, men de fleste jentene har kummi tilbake nå så gleder meg masse til å henge med dem, i dag var det rialto tur og 3. dag er det svølk og vors hos oss, da kjem vi til å savne deg søta!!
    Men vill egentlig bare ønske deg og hele reisefølget ditt en riktig GOD JUL :) kos dekk i Byron, der er det fett! Pass på hverandre, have fun, look cool:)
    Og Godt nytt år! nyt tida, straks er du her att..
    Savner deg!!
    Hils alle så mye :) Glad i deg :)
    PUSS fra Caroline!

    JENS: GOD JUL :)

    SvarSlett