lørdag 17. oktober 2009

KAMBODSJA

Naa er det bilder paa facebook, det er vel tredje eller fjerdne dagen jeg proever aa legge ut! endelig er det lykkes! yahoo! tagg og kommantarer kan jo ta enda litt tid...

Har skjeont at det er noen foreldre som har vaer litt bekymra, men det er ingenting aa vaere bekymra for, selv om det gaar noen dager mellom hvert innlegg!
Vi har vaert i Siem Reap, altsaa Angkor Wat! Det var fint og flott og mange fantastiske byggverk som ble bygget for 1000 ar siden! Imponerende! ... men etter tre dagerm ed templer, saa har man sett nok stein.. Vi hadde n soet liten gutt som kjeorte oss rundt i tuk tuken sin og floertet med alle damene, som gikk rundt og solgt ting til turistene, mens han venta paa oss, eller han sov i en hengekoeye han fant seg.... han lurte paa om vi skulle vaere med aa drikke oel siste dagen, men da skulle vi (u)heldigvis videre den kvelden...
Vi har drukket litt oel paa Angkor What? Bar (- og ja, kult navn paa en bar) der moette vi lit folk, og det ble litt sent, saa da var det litt slitsomt aa se paa templer i varmen dagen etter (for noen...)

En av de siste dagene i Phnom Penh var vi paa matlagningskurs og laerte aa lage Kambodsjans mat, og det var goey! Vi laerte masse nytt og mye god mat! saa bare vent til jeg kommer hjem og skal lage mat til dere :)

Naa har vi kommet til Sihanoukville, etter en natt paa noe vi trodde skulle vaere en luksusbuss, det var ihvertfall det vi betalte for, men som var et vark av en buss og som hadde lyset paa og spilte Kambodsjansk (eller Khmer som det egentlig heter) musikk HELE NATTA! Vi sov ikke saa mye..

Men her er det fint, og det er sol strand (litt for mye sol kanskje, da noen har blitt en liten smule for mye solbrent) og det har vi savna! saa det var godt! Vi har akkurat spist god mat! (selvom maten i Kambodsja ikke er like god som den har vaert de andre landene)

Vi liker Kambodsja veldig veldig godt! -overranskendegodt!! Men saa er det alle de som skal selge og hver gang du gaar forbi "tuk tuk lady" "water lady, to for one""you need postcards lady""something to eat lady" "moto lady" som er litt irriternde, og med en enda mer irriterende stemme som de gjoer til! Da var det ganske goey naar det var en som sa " tuk tuk sir... no lady"haha
Bortsett fra det, som er litt irriterende noen ganger, saa er folk her utrolig hyggelige, de smiler og er glade, og veldig hoeflige!! Det er veldig lite turistpreg over landet (selvom vi naa har vaert paa det strorste turiststedet her, Angkor Wat. De lever veldig gameldags, og vi har faatt kjeort en del rundt paa smaa landeveier og i smaa landsbyer og sett og det er veldig fascinerende!
Vi har bl a sett Floating Village, som er en by de flytter til naar det er regntid (som det er naa) hvor husene taar paa kjempelange stolper, saann at vannet ikke naar opp (for det er bare i regntiden det er vann der) morsomt aa see! det kjeorer baat mellom husene og til skola osv. De lever av fiske, saa naar vannet forsvinner flytter de igjen...

Naa skal vi paa Blackmoon party! Det blir sikkert goey! - og imorgen skal vi gjoere ingenting!! Vi har brukt litt for mange penger de siste dagene, saa naa er det sparebluss og strandliv... :)

Seeeees :)

3 kommentarer:

  1. Hei på dere. Kjempebra lesestoff og dere er så heldig som opplever så mye. Kos dere videre. Klem fra Heidi

    SvarSlett
  2. Fint å høre fra deg igjen :)
    klem pappa

    SvarSlett
  3. Det var jammen godt å høre fra deg igjen da jeg fikk den meldinga igår.
    Trudde ikke jeg skulle bli så ivrig ved dataen, men det er koselig å lese om det dere opplever. Skulle nesten ønske at jeg kunne kaste unna bekymringer her og gjøre som dere:)
    Kos dere videre men ikke drikk for mye øl:)
    det er fali det.
    Klem fra mamsen

    SvarSlett