mandag 26. oktober 2009

VIETNAM

Hallo folkens! paa tide aa skrive blog igjen.. :)

Vi kom til vietnam for noen dager siden og har vaert i Saigon/Ho Chi Minc City..der ble vi ikke saa lenge, det var en fin by, men ikke saa mye aa finne paa, og vi begynner aa faa daarlig tid hvis vi skal rekke alt, saa naa er vi i Nha Trang. En liten by med laaaaangt strand og hav saa langt du kan se (det er ikke saa langt men...) Vi har ikke vaert saa heldige med vaeret hittil i Vietnam, det er overskyet og regner en del.. overksyet var jo ganske digg naar vi var i Ho Chi Minh, for ellers er det jo altfor varmt! - men her ved havet er det litt graatt og kjedelig.. vi sto opp ganske sent idag (vi var ute og drakk litt oel igaar....) saa det var ti minutter med sol, saa ble det overskyet, som mari sa, "hvis vi hadde statt opp med fuglene hadde vi faatt mange timer med sol" - men det faar bli en annen gang...

Oel igaar ja! vi var paa en ganske kul bar, som ogsaa har masse massage og spa og greier, og som har en kampanje MOT prostitusjon og har en skole for gatebarn osv... hva er vel bedre enn aa stoette en god sak samtidig som man drikker oel?? Plutselig begynte de aa spille masse dansk musikk (sys bjerre, nik & jay og kim larsen) saa da fant vi ut at her var det noe muffens.. ogsaa fant vi ut at baren var full av danske jenter, etter et par oel, drista vi oss til aa bryte opp selskapet og sette oss ned! de visste seg at de studerte her.. Vi hang litt med de! - ogsaa moette vi en nordmann som studerer her. saa dette er stedet for aa studere virker det som! :)
Det var hyggelig! - saa kom han nordmannen med fire drinker han hadde kjeopt til oss, og de var ikke saerlig gode, han sa han kjopte de i mangel paa noe annet aa kjeoepe.. (hva skjedde med oel??) - vi ville ikke ha, saa han satt der alene med drinkene sine og taarer i oyenene (fordi det var sterkt og vondt) og preovde og drikke opp alt sammen... etter en runde med spying og litt mer taarer var det emste borte... haha holder meg til oelen jeg:)

Jeg har vaert litt sjuk, men er frisk igjen naa, hadde feber en dag og vondt i magen og hodet og bare laa inne, det var kjedelig!! - men fikk ihvertfall lest masse beoker! Vi bruker mye tid paa aa lese, men det er vi jo veldig glade i begge to :)

I Ho Chi Minh var det marked og masse fine ting og tang, og da kunne jo ikke Berit Smerit dy seg, det ble en shopperunde gitt! - men naar men faar 5 sesonger av greys for under hundrelappen saa skal man ikke klage.. det er jo saa billig her, og hvis shopping ER dagens aktivitet blir det som regel innenfor budsjettet (som etter litt utskeielser i singapore blan annet) har maattet strammes inn... :) (jeg fikk heldigvis spart litt inn paa budjsettet naar jeg var syk, saa noe godt kom det ut av det... )

Vi har forandret reiseplanene litt, for aa kunne rekke alt ute aa stresse for mye, Vi dropper Filippinene ( saa kan jeg ta meg en tur dit igjen en gang i nearmeste framtid :) og heller reiser litt lenger i enten Vietnam og Loas eller til Phuket/Krabi/Koh Phi Phi i Thailand. - og fordi det blir saa kort tid paa Pilippinene... Hanna kommer om tre uker ca, og vi skal moete henne i Bangkok! og to uker senere reiser vi videre til Sydney (og da kommer jens, yahoooo!!!) Tiden gaar altfor fort!! - og jeg glad for at jeg skal reise i 5 mnd, den forste mnd har gaatt sykt fort!!

Hvordan staar det til der hjemme? - Enten det er Osetby, Slettmovegen, flytting i Korsbergsveien, Trondheim, Oslo, Elverum, Koeben eller Volda! Jeg vil vite hvordan det gaar med dere og hva som skjer? Come om folkens..... :) Her maa jeg gi mine to fantastiske foreldre et klapp paa skuldrene, de er flinke!! :)

Det var det for denne gang! vender snart tilbake med juicy news... haha vi faar seee...
Kyss klapp og klem fra Nha Trang!

De kjeorer forresten som tullinger her, og det aa krysse gata er et prosjekt i seg selv, det er bare aa gaa og haaper paa at mopede har sett deg saa de kan svinge unna.... hehe :) litt action maa det jo vaere!

5 kommentarer:

  1. jeg beklager alle trykkleifene.. det skal gjoeres fort, saa rettskrivning er det ikke tid til... hehe

    SvarSlett
  2. berit!stod ikke du ville høre fra skien, men jeg tar sjansen og skriver likevel jeg=)
    jeg blir litt misunnelig. men det skulle bare mangle her jeg sitter bokstavelig talt nedgravd i eksamensoppgaver i fleng! men det må man jo regne med skal det bli lutuvalen om ett par år!!
    det er så moro å lese! håper dere er friske og raske leeenge nå så dere kan suge til dere alt av inntrykk.
    knall å kjøpe så mange sesonger da! men du pass på at noske spillere kan lese cd`en det er nemlig et stort problem med å kjøpe slike ting i andre land. de norske sony, philips, osv klarer ikke alltid lese det selv om de utenlandske klarer det,,, bare et lite tips=)
    woho! nå er det ikke lenge til du møter jens da.og australia! gleder meg til å høre derfra. kos dere masse videre! her er vi friske og raske.
    stoor klem fra ragnhild.

    SvarSlett
  3. Hallo:)
    Endelig kom det noe på bloggen igjen, er inne nesten hver dag og kikker. Skal svare på mailen og det du ba om i morra tidlig.
    Ja skal de drikke noe så hold dekk til øl fra flaske, ittno sæten hva de kan ha hatt oppi
    en drink.
    Det går mot nedleggelse av både Østby, Ljørdalen
    og Søre Trysil skoler. Helt sykt spør du meg.
    Kos dere videre:)
    Klem fra mamsen

    SvarSlett
  4. - og Skien selvfoelgelig! :) kos aa hoere fra deg! mye aa gjoere skjoenner jeg!? men det er vel bare godt det!
    Takk for tipset, var det samme i Brasil, funker uansett paa pc, saa det ordner seg nok!:) igaar kveld leide vi dvd spiller og saa masse grey's :)
    Ikke lenge til Australia nei! vi gleder oss masse til det! Kos deg videre ragnhild, og
    lykke til paa eksamen!! :) spent paa aa hoere mer om studiet... Klem marit!

    SvarSlett
  5. update fra elverum ;)

    eg har besøk av andreas, så eg selfølgeli veldi happy i øyeblikket :D e akuratt ferdi me 3 uker i praksis, 3 ufatteli stress uker der eg har vert syk i større og mindre grad :( d har ikkje vert så gøy siden eg ikkje har vert frisk, mn eg kom meg gjennom d, GLA eg e ferdi :)
    d e mye sykdom i elverums traktene om dagene, å erik skulle egentli åg ha komt på besøk denne helgen for han e i rena, mn han ligge på isolat me svineinfluensa :( å min bror sko komma sammen me andreas men han ligge syk jemma. d e ikkje någe gøy å ver syk, så d e bra at dåkk klare holde dåkk friske :D

    nå ska me skriva 2 STORE oppgaver i fagdid + ped før me får ferie å så ska eg ha eksamen i turn så e d jem i 1mnd :D så eg glede meg masse te jule tidene :)

    veldi gøy å lesa bloggen din :D eg e imponert øve at du har klart å passa alle tingå dine, flink jente! du må nyta tiden på tur, mn d virke d jo absolutt som du jør! stor klem

    SvarSlett